Toyota, yedi model için yapılan çarpışma testlerinde yetersiz veya güncel olmayan veriler kullanmak, çarpışmalarda hava yastığı şişmesini ve arka koltuk hasarını yanlış test etmek ve motor gücüyle ilgili yanlış testler yapmakla suçlanıyor.
Ünlü Japon otomobil üreticisi Toyota'nın genel müdürü Akio Toyoda, üretilen yedi model üzerinde “hileli güvenlik testleri” yaptığını itiraf etti ve bunun için özür diledi.
Üç modelin üretiminin durdurulduğunu açıklayan Akio Toyoda, bakanlığın talimatlarına uyacaklarını belirterek şöyle konuştu: “Toyota olarak özür dileriz. Doğru sertifikasyon sürecini izlemeden seri üretime geçtik ve otomobil sattık. Biz bir marka değiliz. mükemmel bir şirket Ancak yanlış bir şey görürsek geri adım atar ve düzeltmeye çalışırız.” dedi ki
Toyota'ya yöneltilen suçlamalar neler?
Toyota, yedi model için yapılan çarpışma testlerinde yetersiz veya güncel olmayan veriler kullanmak, çarpışmalarda hava yastığı şişmesini ve arka koltuk hasarını yanlış test etmek ve motor gücüyle ilgili yanlış testler yapmakla suçlanıyor.
Toyota, hileli testlerden yararlandığını kabul ettiği “Corolla Fielder”, “Corolla Axio” ve “Yaris Cross” modellerinin üretimini askıya aldı.
Toyota, bu hatanın Corolla kompakt ve Lexus lüks araçları da dahil olmak üzere şu anda yollarda bulunan araçların güvenliğini etkilemediğini açıkladı.
Japon hükümeti Ocak ayında Toyota'ya yönelik soruşturma başlattı.
Bu arada söz konusu sorunun Toyota'nın yurt dışındaki üretimini etkilemediği aktarılıyor.
Ayrıca Mazda ve Honda için de hileli testler yaptı.
Toyota'nın Japon rakibi Mazda, Pazartesi günü benzer hatalı sertifika testleri yaptığını itiraf ederek Roadster ve Mazda 2'nin üretimini durdurdu.
Bu şirketin test sırasında yanlış motor kontrol yazılımını kullandığı bildirildi.
Merkezi güneybatıdaki Hiroşima şehrinde bulunan Mazda, üretimden kaldırılan modellerde yapılan çarpışma testlerinde ihlalleri kabul etti. Şirket, ihlallerden hiçbirinin araçların güvenliğini tehlikeye atmadığını söyledi.
Tokyo merkezli Honda, çeşitli modellerde gürültü seviyesi ve tork gibi uyumsuz testler nedeniyle özür diledi.
Honda, hatalı testlere tabi tutulan “Accord”, “Odyssey” ve “Fit” gibi modellerin artık üretimde olmadığını ve hatalı testlerle bu araçların güvenliğinin tehlikeye atılmadığını belirtti.
Toyota dünya çapında her yıl 10 milyondan fazla araç satıyor.